lördag 22 mars 2014

för underbart mjuka fötter

Idag har jag passat på att skämma bort både min mage men god mat och mina stackars torra fötter. Här nedanför hittar ni mitt absoluta favoritsätt för att få fötterna att bli mjuka och glada igen.

Du behöver:
Vegetabilisk olja, jag använde en massageolja men tror att det vanlig olivolja funkar ännu bättre då den är fetare
2 plastpåsar
Raggsockar
Eventuellt två snoddar
Eventuellt några droppas eterisk olja

Börja med att blanda den vegetabiliska oljan med några droppar eterisk olja, idag använde jag eukalyptus eftersom den luktar gott och är bra för trötta muskler. Smörj och massera sen in så mycket av oljan som du kan.
 Efter det är det dags att stoppa fötterna i varsin plastpåse.
Till sist drar du på ett par raggsockar över plastpåsarna så att fötterna blir varma, det kan vara bra att försluta kring fotlederna med ett par hårsnoddar eller liknande så att inte "paketen" åker av.

Jag skulle rekommendera att göra behandlingen på kvällen och sen låta den verka över natten. Men om en är som jag och inte klarar av att sova med något på fötterna är det bättre att göra den på dagen, huvudsaken är att en har tid att låta det sitta i flera timmar.


Och för att avsluta, det här är vad jag skämde bort min mage med idag; kycklinglår med keso, sirapsstekt majs och brunsås. Första maten jag lagade helt själv på evigheter. #kanandratakortpåsinmatsåkanjag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar