måndag 17 september 2012

skam den som ger sig.

Igår tänkte jag att gorgonzola-sås till pastan lät gott. Något jag inte tänkte på var det här med att läsa ett recept. Resultatet blev en allt för tunflytande och ganska smaklös sås, faktiskt mer en soppa än en sås.


Men skam den som ger sig. Idag testade jag igen med grädde istället för mjölk, och även lite honung i, och resultatet blev nu hur gott som helst. Jag gjorde även chili-räkor till vilket passade utmärkt till. Dock fick jag ingen helt bra bild.



I övrigt så har jag en vän, som inte behöver nämnas vid namn men som går i min klass och kommer från åland, som inte äter bröd eller pasta då det får henne att känna sig svullen. Detta hindrade dock inte sagda person från att äta fyra stycken bullar när vi gick hem från ica.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. haha nej. jag har andra vänner med. så det så.

      Radera
    2. Men hur många människor finns det på Åland?

      Radera
    3. uppenbarligen inte så många då jag hittar dem i sverige hela tiden.

      Radera