onsdag 4 juni 2014

egen rabarbermarmelad


Idag har jag kokat egen marmelad medans Albin satt och skrev söka-jobb.brev, antagligen de enda vuxenpoäng vi får den här veckan. Jag älskar verkligen att koka eget. Det blir liksom automatiskt så mycket godare än det en köper. Idag blev det marmelad av rabarber, citron och lite ingefära, himla gott.


En annan bra sak med att koka själv är ju att en kan välja lite hur mycket socker som en har i, och jag gillar socker. Dock blev det mycket mindre sött än vad jag väntat mig.
Rabarbern fick vi av Albins mammas kompis som var här och hälsade på i torsdags. Då kom även Albins föräldrar, som vi hade sådan tur att vi fick behålla hela helgen.


I söndags innan de åkte hem till Örnsköldsvik igen gjorde vi dessa vattenmelon/mynta-drinkar som dracks som hejdå-mys ute på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar