torsdag 26 juni 2014

en liten uppdatering

Min lilla familj är uppe i Norrland eftersom Albin har jobb där i sommar, och jag är ensam här i Tensta. Det har gått en vecka nu så jag har börjat vänja mig, men det är minst sju veckor kvar.
Än har jag inte hunnit vara ensam så långa stunder dock. Har först haft en Pää som hälsat på, sovit över och tittat på Buffy med mig, och igår var syster här och ägnade dagen åt att göra batik tillsammans med mig.

En sak jag har himla svårt för när jag är ensam är att äta ordentligt, jag skjuter ofta upp tankarna på mat tills jag är jättehungrig och då blir det att jag bara äter mackor eller nått annat som går fort. Mackor blir enkelt för det är så lätt att ha saker hemma till det, trotts att det finns så mycket en kan göra som är både lite roligare och lite bättre för kroppen att äta. Jag vill bli bättre på sånna saker. Kunna planera så att jag alltid har ingredienser till smoothies till exempel, och planera luncher för flera dagar framåt. Jag ska öva på det i sommar, så får vi se hur det går helt enkelt.
I morse gjorde jag smoothie på jordgubbar, mjölk och färsk mynta. Gott, somrigt o mättar länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar