onsdag 11 juni 2014

schampofritt- en uppdatering


Just nu så älskar jag verkligen mitt hår. Det är inte ofta jag gör det. Det är för lång och trassligt och jag har haft god lust att klippa av det flera gånger senaste månaderna. Men idag är det nytvättat, lockigt och uppför sig så som jag vill att det ska göra.
Senaste månaderna har jag lärt mig att bikarbonat och äppelcidervinäger funkar utmärkt istället för schampo och balsam. Det är dock väldigt dumt att vägra sätta upp håret när jag ska sova och sen inte borsta ordentligt på några veckor, men Albin är bäst och lyckades reda ut dreadsen. När jag är för lat för att tvätta håret ordentligt så går det utmärkt att bara tvätta det med vatten, i alla fall några gånger. Och det absolut bästa mot torra toppar är oljeinpackning.
Min stora fundering just nu är om jag ska orka citronbleka den mörka utväxten eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar