söndag 3 februari 2013

längtan

Lyssnar på underbaraste håkan hellström och längtar till ner till göteborg, sommarklänningar och glass på lejontrappan. Jag saknar spårvagnarna, second-hand-butikerna och hagas kanelbullar. Jag ska bo där igen, kanske inte så snart som jag vill, men någon gång.

Om två veckor har vi haft permiär, det är häftigt. Om fyra veckor har vi spelat sista föreställningen, det känns bara läskigt. Efter det känns allt bara som ett oplanerat ludd, men så klart är det inte så. Terminen kommer att fortsätta och vi kommer börja med nya projekt, så klart.
Samtidigt så börjar vi nära oss slutet, och jag hatar det. Jag vill inte lämna norrland än, vill inte lämna klassen än. Vill inte söka en massa skolor för det är läskigt men vill inte börja jobba igen heller.

Om en timme ska jag till skolan igen, det känns bra att vara är om helgerna, som om jag gör något vettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar