måndag 21 april 2014

Nom-nom-mat

För lite mer än 1,5 timme sen lagade jag en stor laddning wok/thaimat med panang curry och kokosmjölk. Och nu en riktig och tre halva portioner senare, är jag precis så mätt och seg som jag förtjänar. Thaimat är en av de saker jag verkligen inte kan sluta äta när jag borde, utan tar alltid minst fem tuggor för mycket så att jag blir lite för mätt och inte orkar göra något alls förutom att smälta maten.

Jag älskar att laga thaimat eftersom:
1. Det går typ inte att misslyckas så länge en har bra currypasta och kokosmjölk.
2. Det är enkelt att laga tillräckligt mycket för att både bli mätt och få det att räcka till flera matlådor.
3. Det är enkelt att variera och går ofta att anpassa efter vad som finns redan finns hemma.




Dagens laddning innehöll ett halvt baconpaket, resterna från gårdagens grillade kyckling, morötter, majs, broccoli och vitkål. Och så nudlar som fick koka vid sidan om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar